Versie: juni 2025

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Ondernemer: Feel So Pure, gevestigd aan de Loensweg 10, 4306 NB Nieuwerkerk, KvK-nummer 55932118.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst aangaat met de ondernemer.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Feel So Pure
Loensweg 10, 4306 NB Nieuwerkerk
Telefoon: 0111-851387
E-mail: webshop@feelsopure.nl
KvK-nummer: 55932118
BTW-nummer: NL851913386B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

Artikel 4 – Het aanbod

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Artikel 5 – De overeenkomst

De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod door de consument en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na deze melding heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je ontvangt dan het volledige orderbedrag, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten, terug. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

Veel van onze producten zijn verzegeld en om hygiënische redenen uitgesloten van het herroepingsrecht zodra de verzegeling is verbroken. Denk hierbij aan crèmes, serums, make-up en andere verzorgingsproducten. Voor deze producten geldt: wanneer de verzegeling is verbroken, vervalt het herroepingsrecht en vindt er geen terugbetaling plaats.

Producten dienen – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele staat en verpakking te worden geretourneerd. Is een product beschadigd of onvolledig retour, en is het herroepingsrecht nog van toepassing, dan kan een waardevermindering worden toegepast.

Wij betalen binnen 14 dagen na ontvangst van jouw herroepingsmelding het aankoopbedrag terug. We mogen echter wachten met terugbetalen totdat wij het product hebben ontvangen of totdat jij hebt aangetoond dat het is teruggestuurd.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument bij herroeping

Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je mag het product slechts hanteren en inspecteren zoals je dat in een fysieke winkel zou mogen. Bij gebruik dat verder gaat dan noodzakelijk voor beoordeling, behouden wij ons het recht voor een waardevermindering in rekening te brengen.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

Producten die om hygiënische redenen verzegeld zijn en waarvan de verzegeling is verbroken, kunnen niet worden geretourneerd.

Artikel 9 – De prijs

Gedurende de vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven of andere wettelijke verplichtingen.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

Wij staan ervoor in dat onze producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

Wij verzenden uw bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van betaling, tenzij anders vermeld. Mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn, dan nemen wij altijd contact met u op.

Artikel 12 – Betaling

De consument dient de betalingen te voldoen via de aangeboden betaalmethoden op de website van de ondernemer. De bestelling wordt pas verzonden na ontvangst van de volledige betaling.

Artikel 13 – Klachtenregeling

Heb je een klacht over onze service of een product? Laat het ons weten. Je kunt ons mailen op info@feelsopure.nl en we nemen je klacht zo snel mogelijk in behandeling – uiterlijk binnen 14 dagen.

Komen we er samen onverhoopt niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de onafhankelijke geschilbemiddelingsdienst van WebwinkelKeur via: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Artikel 14 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 15 – Abonnementen

Feel So Pure biedt geen abonnementsproducten of terugkerende leveringen aan. U betaalt alleen voor de producten die u daadwerkelijk bestelt.